Do zakresu działania Wydziału Rozwoju, Promocji i Turystyki:
- nadzór i koordynowanie zadań w zakresie promocji powiatu, w szczególności:
- promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego powiatu w kraju i poza jego granicami,
- współpraca z gminami powiatu, instytucjami, podmiotami gospodarczymi i organizacjami w zakresie promocji powiatu,
- opracowywanie i publikacja materiałów informacyjnych służących budowie marki i wizerunku starostwa i powiatu oraz promocji społeczno – gospodarczej, turystycznej, krajobrazowej, kulturowej, historycznej oraz upowszechnianie ich w kraju i za granicą,
- udział w imprezach promocyjnych i wystawienniczych oraz organizacja konferencji, spotkań, seminariów tematycznych służących promocji i rozwoju gospodarczego i turystycznego powiatu,
- nadzór i koordynowanie zadań w zakresie rozwoju turystyki na terenie powiatu, w szczególności współpraca z podmiotami i organizacjami działającymi w tym zakresie,
- dokonywanie zbiorczych analiz w zakresie działalności podmiotów gospodarczych na rynku lokalnym i podejmowanie działań wspierających rozwój małej i średniej przedsiębiorczości na terenie powiatu,
- nadzór i koordynowanie zadań w zakresie opracowania, wdrażania i aktualizacji strategii rozwoju powiatu i raportu o stanie powiatu,
- nadzór i koordynowanie zadań w zakresie prowadzenia na terytorium powiatu konsultacji z mieszkańcami powiatu, w tym w zakresie budżetu obywatelskiego,
- organizacja współpracy z zagranicą i gromadzenie dokumentacji z jej przebiegu, w tym spraw związanych z wyjazdami zagranicznymi przedstawicieli starostwa oraz podejmowania delegacji zagranicznych przez władze powiatu,
- współpraca z mediami, samorządami, administracją rządową, stowarzyszeniami i innymi podmiotami krajowymi w zakresie zadań realizowanych przez wydział, w tym przygotowywanie informacji dla mediów o ważnych przedsięwzięciach i decyzjach rady powiatu, zarządu powiatu i starosty,
- administrowanie stron internetowych powiatu oraz aktywna działalność na portalach społecznościowych, aktualizacja i moderowanie zamieszczanych informacji,
- opracowanie i realizacja strategii promocyjno – informacyjnej starostwa,
- organizowanie konferencji prasowych i współpraca z przedstawicielami środków masowego przekazu,
- analiza i monitoring publikacji zamieszczanych w środkach masowego przekazu nt. funkcjonowania powiatu oraz podejmowanie adekwatnych aktywności w tym zakresie,
- realizacja działań mających na celu integrację mieszkańców powiatu i budowanie tożsamości lokalnej,
- organizacja obchodów świąt lokalnych, regionalnych i państwowych,
- prowadzenie korespondencji okolicznościowej, kalendarza świąt, rocznic, uroczystości związanych z życiem społeczno – gospodarczym powiatu,
- koordynowanie spraw związanych z obsługą funkcji reprezentacyjnych starosty oraz członków zarządu i działań objętych patronatem starosty,
- realizacja, gromadzenie i archiwizowanie materiału fotograficznego dokumentującego wydarzenia mające miejsce na terenie powiatu,
- opracowywanie informacji z prac starosty i podawanie ich do publicznej wiadomości,
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych, w tym z zakresu komunikacji interpersonalnej, technik obsługi interesantów, działań public relations.